Поради
Поради батькам майбутніх першокласників
Розповідайте дитині про школу, як про цікаве місце, де вона зможе здобути нові знання і знайти друзів.
Як пришвидшити адаптацію дитини до школи:
- Виявіть інтерес до її почуттів та слухайте дитину, відповідайте на її запитання, заспокойте, якщо вона хвилюється.
- Підтримуйте її впевненість, хваліть дитину за досягнення, навіть найменші.
- Створіть атмосферу довіри та не соромтеся звертатися за порадою до вчителя.
- Разом із дитиною зберіть портфель та придбайте шкільні речі. Нехай дитина сама вибере пенал, зошит, олівці. Це допоможе їй відчути свою причетність до цього процесу.
- Покажіть дитині школу, клас, познайомте її з учителем.
Важливі поради батькам першокласників НУШ
Будьте терплячими, адже перший рік навчання може бути складним для дитини. Не порівнюйте дитину з іншими, бо кожна дитина індивідуальна і розвивається в своєму темпі. Створіть вдома атмосферу, сприятливу для навчання. Це тихе місце для занять, достатнє освітлення. Якщо у вас є запитання або виникають труднощі, зверніться до дитячого психолога.
Як прищепити любов до школи:
- Вранці будіть дитину лагідно і не нагадуйте про вчорашні проблеми або негаразди. Обов’язково нагодуйте дитину, адже вона витрачає багато сил, навчаючись у школі. Якщо дитина зранку не хоче їсти, приготуйте легкий сніданок. Для цього використовуйте ланч-бокс.
- Побажайте першокласнику успіхів, але не треба робити зауважень. Коли зустрічаєте дитину з навчання, не поспішайте питати її про оцінки та успіхи. Якщо першачок збуджений і щось розповідає, не перебивайте його, а слухайте уважно. Якщо дитина нічого не хоче говорити, дайте їй трохи часу та не допитуйте. Якщо вчитель робить зауваження, намагайтеся, щоб школяр цього не чув та не влаштовуйте сварок.
- Після того як дитина повернеться зі школи, не потрібно одразу ж примушувати її робити уроки. Першокласникам надто складно адаптуватися до нового режиму, тому якщо дитина захоче спати, дозвольте їй це зробити. Оптимальний варіант – приступати до виконання домашніх завдань через дві-три години після школи.
- Зазвичай у НУШ вчителі намагаються зробити всі завдання зі школярем у класі. Якщо він не встигає, можливо доведеться дописувати вдома. Обов’язково між виконанням завдань робіть перерви кожні 20 хвилин. Не потрібно стояти над дитиною, дайте їй можливість самостійно виконувати завдання.
Запам’ятайте, що ваша підтримка – це найкращий подарунок дитині перед початком шкільного життя!
Пам'ятка батькам підлітків
Підлітковий вік є складним періодом для особистості як психофізіологічно, так і соціально. Стрімкий фізичний розвиток характеризується збільшенням зросту та маси тіла, підвищенням концентрації рівня гормонів у крові через посилення функціонування гіпофіза, гіпоталамуса, надниркових залоз та інших складових ендокринної системи, статеве дозрівання зумовлюють зміни у психологічних характеристиках особистості. У підлітковому віці індивід стає більш агресивним, нестриманим, імпульсивним, чутливим до зовнішньої критики. Особистість як соціальне утворення завершує формуватися саме у перехідний період - від дитинства до молодості. У підлітка формується система цінностей, світогляд, а також завершується створення мережі соціальних контактів, формування поведінкових моделей. Поведінка підлітка характеризується перепадами настрою, демонстративністю, бурхливістю реакцій. Тому саме у цей складний для дитини час дуже важливою є підтримка батьків.
Батькам підлітка варто із розумінням ставитися до змін у поведінці підлітка. Важливо делікатно цікавитися справами дитини, щиро підтримувати у прагненні до змін. Проте важливо пам'ятати про виховний вплив - проводити бесіди про дотримання норм і правил у поведінці, заохочувати до виконання домашніх обов'язків, тактовно контролювати місце знаходження і коло спілкування. Батькам у складний підлітковий період потрібно бути поруч із дитиною, яка попри зовнішню демонстративність і холодність, потребує підтримки. Розуміння психологічних особливостей підлітка сприяє зменшенню частости виникнення сімейних конфліктів, покращенню взаєморозуміння.
Пропонуємо декілька рекомендацій для налагодження спілкування:
-
цікавтеся життям сина чи доньки, спілкуйтеся вдома не лише про шкільні справи, а й про захоплення, музику, кіно, літературу, спорт, тощо;
-
демонструйте гідний приклад — підліток несвідомо переймає модель поведінки батьків, їх звички та уподобання;
-
дотримуйтеся “золотої середини” - контролюйте успішність, відвідування навчального закладу, цікавтеся справами дитини у школі та поза нею, ставтеся до сина чи доньки як до дорослої особистості, виховуйте відповідальність за свої вчинки;
-
залучайте сина чи доньку до планування сімейного дозвілля, хатніх справ, розподілу сімейного бюджету;
-
довіряйте сину чи доньці - для підлітка дуже важлива підтримка батьків;
-
застосовуйте прийнятні методи покарання, найкраще — бесіду;
-
зважайте на інтереси та позитивні захоплення сина чи доньки;
-
підтримуйте успіхи дитини, підкреслюйте досягнення;
-
тактовно зауважуйте недоліки, не порівнюйте сина чи доньку із дітьми знайомих, друзів, родичів, тощо;
-
за можливості залучайте до гуртків, спортивних секцій, центрів юнацької творчості, мовних клубів.
Шановні батьки!
Пам'ятайте, що дитина у підлітковому віці переживає один із найскладніших періодів життя. Будьте поруч, підтримуйте, спілкуйтеся зі своєю дитиною, контролюйте місце перебування дітей, проводьте разом змістовне дозвілля, підтримуйте позитивне хобі дітей, поважайте їх особистий простір. Будьте, передусім, батьками, а вже потім - друзями дитини.